Bilgilerin hafızada tutulamamasının sınav stresine niçin olduğunu gösteren Beledioğlu. "Öğrenci bir konuyu aklında tutmak ve stresten yürüyüp gitmek istiyorsa dersinin konusunda aralıklı yeniden yapmalıdır. Dönüp dolaşıp o konuya ara ara taramak etkin aklında kalma yönteminin en geçerli yoludur. Bitmiş, unutmaların önüne geçer" diye konuştu.
Planlı ve programlı çalışmanın öğrencinin sınava dair duygularını düzenlemesi açısından önemli olduğunu açıklayan Beledioğlu, plan yapmayan öğrencilerin konulan yetiştiremeyeceği hissine kapıldığını vurguladı. Öğrencilerin acele ettikçe dikkatlerinin de dağıldığını ifade eden Beledioğlu şunları söyledi: "Eğer bir öğrencinin planı yoksa konulan yetiştiremeyeceği hissine kapılır. Bu da öğrencinin telaş etmesine ve telaş ettikçe dikkatinin dağılmasına neden olur. Bu yöntemi kullanmak çok basittir lakin uygulanmazsa dikkat dağılır yani zincirleme bir yöntemdir fakat planınız varsa, planlı çalışıyorsanız zaman yeterliliği şehvetli yaşarsanız ve başarılı olursunuz." böylece planlı ve programlı ders çalışmanın yük taşıdığını vurgulayan Beledioğlu. "Lakin molalara da çok dikkat etmeleri gerekli. 3 saat ders çalışan bir öğrenci asgari 45 dakika mola vermelidir. Öğrenci bir gün içerisinde 3 farklı dersten fazla çalışmamalıdır çünkü kafa gelen çok artı uyancı karşı dağılabiliyor. Bunun normali sınava hazırlanan bir öğrencinin bilgilerinin akılda kalabilmesi için öğleden önce bir ders öğleden sonra da bir ders çalışma şeklindedir. Ders çalıştıktan daha sonra televizyon, bilgisayar ve cep telefonuna yönelmek çalışılan bilgileri tahrip eder. Bunların yerine yürüyüş yada hafif spor yerine getirmek seçim edilebilir" dedi.
Ailelerin Katkısı
Beledioğlu, bir ailenin çok başanlı olsa zeka çocuğuyla ilgili büyük beklentiler içerisine girmemesi gerektiğini dile getirdi. Ailenin çocuğunun yeteneğine hürmet duyması gerektiğini anlatan Beledioğlu. "Çocuklan yetenekleri ve becerileri çerçevesinde yönlendirin. Çocuğun yeteneğinin önüne ders bahanesiyle vermek daha fazla başarısızlık getirir. Unutulmaması gereken şudur ama strese, kaygıya ve uyarı eksikliğine çocuğun başarısı pas edilmemelidir. İyi çalışan, konusunu yeniden eden ve planlı olan bir öğrenciyi ne stres ne de dikkat sorunu yener.
Doğru gıda alışkanlıklarının da çocukların başarısında büyük katkılar sağlayacağını söyleyen Beledioğlu, çocukların kuruyemiş ve omega-3 taşıyan besinleri yeterince tüketmelerini öğüt etti.
0 yorum:
Yorum Gönder